måndag 21 mars 2011

Camping La Playa lite väster om Palermo

Onsdagen den 16 mar har vi börjat köra mot Palermo och det  blev camping enlit ovan nära Cefalu det blev lite för långt att köra hela vägen till Siciliens Karabien ( S. Vito lo Capo) Rais Gerbi camping va ok, det var varmt och skönt förruton Sirocco vindarna som nästan välte husbilen, motorvägen låg högt upp och var stängd för höga bilar men dagen efter blev underbar, vi bokade båtfäja till Genova den 23 mars allt gick bra.
Efter det blev det S Vito Lo Copo det var en underbar syn det turkosgröna vattnet det blev lite handling sen bar det till campingen den va 4 stjärnig men det syntes inte men vi stannade 1 natt.
Sen bar det vidare Caronini en liten by som Gunilla och Bosse hade skrivit i sin blogg, vi stannade till sen körde vi till Trapani och skulle shoppa, det blev inget större men så är det.
Efter det så körde vi till Scopelli en liten helt underbar by som ligger 300 meter upp riktigt pittoresk, vi gick där lite och strosade hade hoppats på en ställplats däruppe och sen på restaurang men ställplatsen var inte öppen.
Vi drog ner till stranden där ställde vi oss på natten.
Dagen efter (söndag 20 mars )  kom vi till campingen La Playa väster om Palermo här stannar vi till vi åker på onsdagen den 23 mars-
När vi kommit till campingen så kom det en scoter med en sicilianare och började prata svenska han hette Franco har bott i Sverige i 32 år sen tillbaka hit i 20 år han hämtade bröd till oss och citroner som inte är sura. Han hade en kompis som hade restaurang nere i byn Costa hette den vi bestämde oss för att gå dit och äta lite fisk, strax innan vi skulle gå kom Franco  tillbaka och fick en whisky sen gick vi till restaurangen, det blev först ett glas mousserande vin, sen kom det fram ostron, brushettas sen en sallad på alla havets godheter innan vår beställda fisk kom inte så där god men det skulle vara den bästa fisken , samt rött vin  och mer rött vin som Franco beställde han var 72 år gubben men dricka kunde han. När vi skulle betala så fick vi en liten chock det kostade, så jag tror att Franko äter gratsis resten av året där , men det var det.
Idag är man lite i bakrus det var tungt att gå upp, men en strålande solig dag.
Idag är det  hos Majsan och Hasse spagetti och köttfärssås.
Ska se om jag får fram lite bilder